پژهشگر مسایل نظامی صهیونیست: اهداف جنگ غزه تضاد دارند برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک از آغاز جنگ اسرائیل ۳۰۰ دانشجوی معترض در نیویورک بازداشت شدند حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با سه بمب آتش‌زا حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی، کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: زینب کبری (س)، الگوی تمام‌عیار خواهران شهداست | خانواده ایثارگران پیشتاز حرکت‌های انقلابی و تبیینی باشند+ فیلم

  • کد خبر: ۱۹۵۴۱۱
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
  • ۱
آیت‌الله علم‌الهدی: زینب کبری (س)، الگوی تمام‌عیار خواهران شهداست | خانواده ایثارگران پیشتاز حرکت‌های انقلابی و تبیینی باشند+ فیلم
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: شما خواهران شهدا وظیفه دارید در خط برادران شهید خود باشید، آن‌جا که قرار است فتنه‌ای به تخریب هویت دینی جامعه بپردازد، الگوی تبیینی انقلاب در جامعه باشید و در هر حرکت فرهنگی به عنوان پیشتاز عمل کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌‎الهدی در همایش سراسری خواهران خورشید، اختتامیه پنجمین گردهمایی خواهران شهدای جهان اسلام که صبح امروز در تالار شهر مشهد برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) اظهار کرد: زمانی که قرار بود نامی برای نوزاد دختر امیرالمؤمنین (ع) برگزیده شود، رسول گرامی اسلام (ص) نام این دختر تازه متولدشده را «زِینُ‎اَب» یعنی زینت پدر نام‌گذاری کرد، زیرا حضرت از ابتدا در برق چشم این نوزاد مشاهده کرد که در آینده عامل نهادینه‌سازی و بقای عظمت و فداکاری‌های امیرالمؤمنین (ع) خواهد شد.

وی افزود: اهمیت نام‌گذاری نوزادان دختر خیلی زیاد است. وجود اقدس حضرت سیدالشهدا (ع) در حدیث می‌فرماید «اِنِّنی لَاُحِبُّ دارا تَحُلُّ بها سکینةُ و الربابُ» یعنی همانا من خانه‌ای را دوست دارم که نام‌های سکینه و رباب در آن باشد و امروز ما در جامعه خودمان هم مشاهده می‌کنیم که دختران ما یا با همین دو نام و یا با ترجمان فارسی آن‌ها نام‌گذاری می‌شوند.

خواهران شهدا باید به سیره زینبی متوسل شوند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مردم درباره حضرت زینب (س) در مجالس عزا زیاد شنیده‌اند، زیرا مصداق همه مظلومیت‌های اباعبدالله (ع) در تاریخ‌سازی و حماسه‌پردازی زینب کبری (س) متمرکز شده و اگر کربلا در یک نصف روز به پایان رسید و همه عزیزان حضرت سیدالشهدا (ع) در یک زدوخورد نابرابر به شهادت رسیدند، اما آن عاملی که باعث شد حماسه حسینی به عظمت کنونی برسد و کل عالم را در همه اطراف و اکناف شیفته معارف خود کند، زینب کبری (س) بود. به همین دلیل هم می‌گوییم سیره انقلابی خواهر حضرت سیدالشهدا (ع) یک الگوی تمام‌عیار برای همه کسانی است که به‌عنوان بانو در یک خانواده شهید تعریف می‌شوند و شایسته است کمالی که در زینب (س) بود، در خواهران شهید ما نمونه داشته باشد.

وی ادامه داد: در تاریخ افراد بسیاری هستند که زندگانی آن‌ها با کشته شدن در جنگ‌ها به پایان رسیده است. در روایت تاریخ آمده که مغول‌ها در جریان فتح سبزوار از سر‌های بریده مردم توده‌های انباشته می‌ساختند و در روستاها، جمعیت افراد را به دسته‌های پنجاه‌نفری تقسیم و همه را گردن می‌زدند. این‌همه قتل و غارت در تاریخ این سرزمین ثبت شده و همه این‌ها خواهر هم داشتند، اما حماسه حسینی با ملت‌های عالم کاری کرده که امروز شما در غزه مشاهده می‌کنید کودکی از زیر آوار نجات پیدا می‌کند و درحالی که همچنان از حملات دشمن وحشت‌زده است و خانواده او نیز شهید شده‌اند، اما بازهم «اِن تَنصُرُوالله یَنصُرُکُم» می‌گوید.

تبیین زینبی، سرنوشت تاریخ را تغییر داد

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: بعد از کربلا، این‌طور نبود که بگوییم یک حادثه، واقعه یا فاجعه رقم خورد و در آن، هزاران مرد جنگی به سر چند زن و بچه ریختند و آن‌ها را اذیت کردند و در مقابل، آن‌ها هم در برابر این ظلم مقاومت داشتند. خیر، این‌طور نبود. بعد از کربلا، جنگ ادامه پیدا کرد، اما با این تفاوت که سربازان این جنگ به جای مردان جنگی، زنان و کودکان بی‌دفاع بودند و به جای رزم شمشیرها، جنگ نرم فرهنگی به عرصه انتقال حقیقت کربلا تبدیل شد. در این میان است که گفته می‌شود وجود اقدس زینب کبری (س) در زمانی که محور قدرت براساس شمشیر مردان تعیین می‌شد، با بصیرت انقلابی و کلام مدبرانه خود سرنوشت جنگ و تاریخ را تغییر داد و حقیقت را تبیین کرد.

وی تأکید کرد: روایت زندگی زینب کبری (س) فقط تحمل مصیبت نبود بلکه از این مصائب استفاده می‌کرد، سلاح می‌ساخت و به جنگ فرهنگی دشمن دین خدا می‌رفت. اکنون هم که شما می‌بینید دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی در جریان جنگ غزه، دشمن را ذلیل کرد و در جایگاه تبیین، اهداف عملیات فلسطینی طوفان‌الاقصی را به پیش برد، الگوگیری نظام از مکتب زینب کبری (س) بود. این بهره‌گیری معرفتی در دفاع مقدس نیز مشاهده شد.

جوانان مستعد و بادرایت این کشور به مصاف دشمن رفتند و با توسل به امام زمان (عج) با گلوله دشمن بعثی روبرو شدند، زیرا به مکتب عاشورا و اندیشه زینبی (س) اعتماد داشتند. شما خواهران شهدا هم وظیفه دارید در خط برادران شهید خود باشید، آن‌جا که قرار است فتنه‌ای به تخریب هویت دینی جامعه بپردازد، الگوی تبیینی انقلاب در جامعه باشید و در هر حرکت فرهنگی به عنوان پیشتاز عمل کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
FH750
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
0
0
چرا همیشه در این 40 سال گذشته به جای دیگران حرف میزنید؟؟

این الگوی اونه - اون الگوی اینه

باید از فلانی الگو بگیرین
باید این جوری باشه
باید اون جوری باشه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->